PERSONVERNERKLÆRING  

Posthallen Drinkhub AS

Org.nr. 929 170 113

Kontaktinformasjon:

tomas@posthallen.no

Personvernerklæringen ble sist revidert den 1. november 2022

 

1. OM POSTHALLEN OG TJENESTEN VI TILBYR

 

Denne personvernerklæringen beskriver hvordan Posthallen Drinkhb AS, "Posthallen”, "vi" eller "oss", behandler dine personopplysninger, ved kontakt med oss og bruk av tjenester vi tilbyr.

 

Posthallen er opptatt av å beskytte og respektere ditt personvern. Vi ønsker å være åpne om vår håndtering av personlig informasjon. Denne personvernerklæringen beskriver hvordan vi behandler dine personlige opplysninger, dine personvernrettigheter og vårt ansvar for å beskytte disse rettighetene. Posthallen søker å overholde alle gjeldende lover og forskrifter angående beskyttelse av personopplysninger.

 

Posthallen benytter en teknisk løsning for håndtering av bestillinger og betalinger på våre serveringssteder, som er tilgjengelig for våre kunder, via QR-kode og nettside, heretter omtalt som “Tjenesten”. 

Posthallen har også en egen nettside med informasjon om vårt serveringskonsept tilgjengelig på www.posthallen.no, heretter omtalt som “Nettstedet”.

Tjenesten og Nettstedet er utviklet og driftes av The Facility App AS, org. nr. 925 809 489.

 

For å kunne bruke Tjenesten, kommunisere med vår kundeservice eller ved besøk på Nettsiden, deles personlig informasjon med oss. Deling av personlig informasjon er frivillig.

 

 

2. POSTHALLEN SOM BEHANDLINGSANSVARLIG

 

Posthallen Drinkhub AS er ansvarlig for behandlingen av dine personlige opplysninger som vi samler inn via kontakt med deg, som besøkende på Nettsiden eller ved bruk av Tjenesten.

 

3. HVORDAN, HVORFOR OG HVILKE PERSONOPPLYSNINGER POSTHALLEN BEHANDLER

 

Etablering og administrasjon av kundeforhold. Når du legger inn en bestilling av våre varer og tjenester, samles og lagres kontaktinformasjon som gis gjennom Tjenesten, inkludert navn og telefonnummer. Kontakt- og bestillingsinformasjon behandles for å levere de utvalgte tjenestene og varene og for å foreta innbetalinger og tilbakebetalinger. 

Dersom du ønsker en kvittering på din bestilling, må du legge til din e-postadresse for å motta denne på e-post. 

Vi samler ikke din kortinformasjon, med mindre det er nødvendig å gjennomføre tilbakebetaling. Det er da kun de fire sifrene på ditt kortnummer, sammen med beløpet på for den aktuelle bestillingen, som benyttes.

 

Grunnlaget for behandling av opplysninger for å etablere kundeforholdet og administrere bestillingene er GDPR artikkel 6 (1) (b).

 

Kunde- bestillingsinformasjon lagres så lenge som nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med transaksjoner og inntil ett år etter at bestillingen er gjennomført.

 

Dersom det er nødvendig for å oppfylle lovpålagte oppbevaringsplikter, vil fakturainformasjon bli lagret etter at kontraktsforholdet er avsluttet, i tråd med lovens krav, jf. GDPR artikkel 17 nr. 1.

 

Bruk av Tjenesten og Nettsiden. Facility App behandler din IP-adresse eller teknisk informasjon om enheten du bruker når du bruker Tjenesten og Nettsiden, for å tilby Tjenesten og Nettsiden, sikre at Tjenesten og Nettsiden holdes operativ og ved eventuelle sikkerhetsmessige årsaker. 

 

Grunnlaget for behandling av opplysninger om bruk av Tjenesten er GDPR artikkel 6 (1) (b).

 

Datalogger vil bli lagret i opptil 90 dager, med mindre det er en sikkerhetshendelse eller andre hendelser som begrunner lenger lagringstid.

 

Henvendelser og kundeservice. Hvis du kontakter oss via telefon og e-post, vil vi bruke kontaktinformasjonen din og informasjonen fra henvendelsen til å svare på forespørselen din så raskt som mulig og løse eventuelle problemer.

 

Grunnlaget for behandling av opplysninger knyttet til de henvendelser og spørsmål vi mottar, er vår berettigede interesse av å håndtere henvendelser på en effektiv og fornuftig måte jf. GDPR artikkel 6 (1) (f).

 

Kontaktinformasjonen din og informasjonen relatert til henvendelsen lagres så lenge det er nødvendig for håndtere henvendelsen, avhengig av den konkrete henvendelsen, så fremt det ikke foreligger grunnlag for å lagre opplysningene lenger, eksempelvis dersom lagring er nødvendig for å fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav jf. GDPR artikkel 17 nr. 3.

 

 

4. UNDERLEVERANDØRER OG TREDJEPARTSLEVERANDØRER

 

4.1 The Facility App AS

Tjenesten er utviklet og driftes av The Facility App AS (”Facility App”), org. nr. 925 809 489. Ved tekniske spørsmål eller problemer, kan Facility App kontaktes på contact@thefacilityapp.no. For mer informasjon om Facility App og hvordan de behandler dine personopplysninger, gå til: https://facilityfarm.no/legal/privacy-policy

 

4.2 Betaling

Nets Denmark A/S (“Nets”) er leverandør av betalingstjenesten Nets Easy i Tjenesten, som igjen tilrettelegger for betaling via andre betalingsleverandører som Vipps og Apple Pay. I Nets Easy og de andre betalingstjenestene, vil du finne en oversikt over dine betalinger. For mer informasjon om Nets og deres håndtering av personopplysninger, gå til; https://www.nets.eu/gdpr/pages/privacy-notice-for-nets.aspx

Ved eventuell tilbakeføring av betalinger, vil Posthallen be om de fire siste sifrene på ditt betalingskort og totalbeløpet for bestillingen fra deg, for å kunne tilbakeføre beløpet gjennom Nets Easy.

 

4.3 SMS-tjeneste

Tjenesten er integrert mot SMS-tjenesten levert av Sveve AS. Ditt telefonnummer samles inn for å kunne sende deg SMS med informasjon om din bestilling via Sveves SMS-tjeneste. For mer informasjon om Sveves håndtering av personopplysninger, gå; https://sveve.no/personvernerklaering.pdf

4.4 Amazon 

Tjenesten er koblet til Amazon Web Services ("AWS") hvor personlig informasjon lagres på en server i Tyskland. 

Amazon Simple Email Service brukes til å sende deg kvitteringer av dine bestilinger på e-post. 

For mer informasjon om Amazons håndtering av personopplysninger, gå til; https://aws.amazon.com/compliance/data-privacy-faq/

 

4.5 RollBar 

Tjenesten RollBar benyttes av Facility App som et verktøy for feilsøking og forbedring av Tjenesten. Når det oppstår en feil, samler RollBar brukerens IP-adresse, operativsystem, nettleserdetaljer og siden der feilen oppsto, for å identifisere og analysere feilen. Leverandøren av RollBar, RollBar Inc., er lokalisert og behandler informasjonen i USA. For mer informasjon om Rollbars håndtering av personopplysninger, gå til: https://docs.rollbar.com/docs/privacy-policy

 

4.6 Tekniske utviklere

Facility App benytter underleverandører for å sikre at Tjenesten er operativ og sikker, at tekniske feil blir rettet og for videreutvikling av Tjenesten. For å sikre dine personvernrettigheter har Facility App inngått EUs standardkontrakt, med deres underleverandører utenfor EØS / EU. IT-personellet til Facility App har kun tilgang til personopplysninger. Det forgår ikke annen behandling (lagring, systematisering e.l.) utenfor EØS / EU.

 

 

5. DINE RETTIGHETER

 

Innsyn og dataportabilitet. Du har rett til å få innsyn i de personopplysningene vi har registrert og lagret om deg. Du har også rett til å motta dine personopplysninger, og vi vil gi deg dette på din forespørsel. For å sikre at personlig informasjon blir utlevert til riktig person, kan vi kreve at du gir dokumentasjon eller informasjon som bekrefter din identitet.

 

Retting eller sletting. Personlig informasjon skal være så nøyaktig, fullstendig og oppdatert som mulig. Feil informasjon blir rettet på din forespørsel. Vi vil så langt som mulig imøtekomme en forespørsel om å slette personopplysninger. Hvis det er noen grunn til at informasjonen ikke kan slettes, vil du få beskjed om årsaken.

 

Klager til Datatilsynet. Hvis du er misfornøyd med hvordan vi håndterer personopplysningene dine, kan det sendes en klage til Datatilsynet. Vi anbefaler deg å kontakte oss først, da vi vil gjøre vårt aller beste for å sikre at personvernrettighetene dine blir respektert.

 

 

6. SIKKERHET

 

Posthallen vil beskytte dine personlige data og iverksette alle nødvendige tiltak for å forhindre uautorisert tilgang og andre avvik. Vi bruker et sikkert teknisk miljø for din personlige informasjon. Kun et begrenset antall ansatte i Posthallen og våre underleverandører har tilgang til din personlige informasjon.

 

 

7. ENDRINGER I PERSONVERNERKLÆRINGEN

 

Posthallen kan når som helst endre denne personvernerklæringen i den grad det er nødvendig på grunn av endringer i tjenestene våre, nye tekniske eller juridiske krav.

 

 

8. HENVENDELSER

 

Dersom du har spørsmål om eller er misfornøyd med vår behandling av personopplysninger, eller ønsker å påberope deg en eller flere rettigheter i henhold til gjeldende personvernlover, kan henvendelser rettes til vår kundeservice på tomas@posthallen.no. Vi vil svare på spørsmålene dine så snart som mulig. Forespørsler angående personvernrettigheter, som retting og sletting, vil bli etterfulgt uten unødig opphold og innen 30 dager.