BRUKS- OG SALGSVILKÅR FOR POSTHALLEN.

1.   GENERELT OM OSS OG TJENESTEN

Posthallen Drinkhub AS, org. nr. 929 170 113, med Prinsens gate 8, 0152 Oslo, som postadresse (”Posthallen” ”vi” eller ”oss”), tilbyr en tjeneste for bestilling og betaling av varer og tjenester på våre serveringssteder (”Tjenesten”). Tjenesten er tilgjengelig for våre gjester, via QR-kode og nettside. 

I Tjenesten kan du som kunde velge mellom ulike varer fra våre ulike serveringssteder. Du kan bestille varer fra ett utvalgt serveringssted eller flere varer, fra flere serveringssteder. Du kan også velge mellom å hente varene selv eller få varene levert til ditt bord. Ved levering av varer må navn, telefonnummer og bordnummer oppgis.

Tjenesten består av ulike tredjepartstjenester. For å kunne sende deg SMS om din bestilling, benyttes SMS-tjenesten levert av Sveve AS. Tjenesten er også integrert mot tredjepartstjenesten Nets Easy, levert av Nets Denmark A/S. I Nets Easy kan du velge mellom ulike betalingsløsninger som Vipps og Apple Pay. For å kunne sende deg en kvittering av din bestilling, benyttes Amazon Simple Email Service av Amazon Inc. For disse tredjepartstjenestene gjelder det egne brukervilkår. Vi anbefaler deg at du setter deg inn i disse tredjepartsvilkårene. Deres vilkår regulerer bruk, avvik og personvern.

 

For å ta i bruk Tjenesten må du være minimum 18 år og ha rettslig handleevne. Ved å legge inn bestilling, godkjenner disse bruks- og salgsvilkårene (”Avtalen”). Du erkjenner at du oppfyller vilkårene for å bruke Tjenesten og forstår at brudd på Avtalen kan medføre restriksjoner, sanksjoner og utestengelse fra Tjenesten.

2.  BESTILLINGER OG AVBESTILLINGER AV MAT- OG DRIKKEVARER

Gjennom Tjenesten velger du selv hvilken mat og/eller drikke og fra hvilken bar eller restaurant du ønsker å bestille varer fra, etter de valgmuligheter som til enhver tid er tilgjengelige for deg i Tjenesten.

Dersom ett eller flere varer i din bestilling er utsolgt eller det skulle oppstå andre problemer som gjør at de bestilte varene ikke kan leveres, forbeholder Posthallen seg retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne. Du vil da krediteres eller motta tilbakebetaling for de bestilte varene.

Posthallen kan når som helst foreta endringer tilknyttet varene og menyene, og forbeholder seg retten til å bytte ut leverandører.

3.   ANGRERETT

Forbrukere har i utgangspunktet 14 dagers angrerett for kjøp av varer og tjenester etter angrerettloven. Reglene for angrerett varierer etter hvilke varer og tjenester som er bestilt.

Enkelte varer og tjenester er unntatt fra angreretten. Mat og drikke levert gjennom Tjenesten har kort holdbarhetstid, og bør konsumeres samme dag som levert. Du kan derfor ikke angre på bestillinger på mat og drikke, i det en bestilling er inngitt jf. angrerettloven § 22.

Dersom du har rett til å angre på bestilte varer eller tjenester, må du varsle oss på en utvetydig måte via e-post til tomas@posthallen.no. Et standardisert skjema kan benyttes for å gjøre gjeldende din angrerett, som er tilgjengelig her, men dette er ikke obligatorisk.

 

Ved å benytte din angrerett, er du alene ansvarlig for eventuelle returkostnader. I tillegg er du ansvarlig for varenes tilstand fra du mottok varen og under returen. Varen må returneres innen 14 dager fra varselet er sendt. Retur gjøres til den aktuelle leverandørens salgssted. Varer som returneres skal være pakket på en hensiktsmessig måte, være i god stand og, hvis aktuelt, i originalemballasjen.

Du vil motta tilbakebetaling for angrede kjøp av varer uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar ditt varsel. Vi foretar tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.

Posthallen kan avbestille en bestilling og tilbakeføre pengene for produktet hvis bestillingen ikke kan leveres. Beløpet tilbakeføres gjennom betalingstjenesten til Nets.

4.   PRISER OG BETALING

Alle priser oppgitt for varer og tjenester er inkl. mva. og inkluderer alle tilleggskostnader. Ved levering av varer, påløper også kostnad til levering. Kunden kan også velge å legge til tips på bestillingen. Den oppgitte prisen er den totale prisen du skal betale.

Betaling gjennom Tjenesten skjer med kort via Nets Easy og den valgte betalingsmetoden. Beløp til betaling trekkes fra konto samme dag som levering. 

Du vil finne en oversikt over transaksjoner i Nets Easy og utvalgte betalingsmetode. 

5.   RISIKOEN FOR VARER AND UNCOLLECTED ORDERS

Risikoen for bestilte varer går over til deg når varen er overtatt av av deg. Hvis leveringstiden er kommet og du unnlater å overta en vare som er stilt til din rådighet, har du likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Posthallen er ikke ansvarlig for forringet eller redusert kvalitet og/eller holdbarhet på varer som ikke blir tatt imot til det opprinnelige bestilte leveringstidspunkt.

6.   HENVENDELSER OG REKLAMASJONER

Posthallen kan kontaktes på følgende måter:

E-post: tomas@posthallen.no

Telefon: 465 57 776

Postadresse: Posthallen Drinkhub AS, Kongens gate 3, 0153 Oslo.

Eventuelle reklamasjoner må fremsettes skriftlig innen rimelig tid fra forholdet ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at du som kjøper overtok varen.

Ved tekniske problemer, kan driftsleverandøren The Facility App AS kontaktes på e-post contact@thefacilityapp.no

Dersom du opplever problemer med tredjepartstjenester, gjelder tredjepartsleverandørens egne vilkår. Posthallen vil kunne hjelpe deg med å håndtere reklamasjoner overfor tredjepartsleverandøren. Reklamasjoner vedrørende disse tjenestene kan også rettes direkte til tredjepartsleverandøren.

7.   IMMATERIELLE RETTIGHETER

Du forstår at du kun har en begrenset og ikke eksklusiv bruksrett til Tjenesten og innholdet tilgjengelig i Tjenesten. Du forplikter deg til å respektere alle opphavsrettigheter og immaterielle rettigheter til og tilknyttet Tjenesten, herunder også tredjeparts rettigheter.

8.  BRUKERENS PLIKTER

Som bruker av Tjenesten er du forpliktet av disse vilkårene. Du er ansvarlig for din bruk av Tjenesten. Tjenesten skal ikke benyttes i strid med denne Avtalen, til andre formål, i strid med lov, forskrift eller pålegg fra myndigheter eller på en slik måte som kan være til skade for andre.

Det er ikke tillatt å selge, videreselge, leie eller lease Tjenesten, forstyrre eller hindre funksjonaliteten i Tjenesten, laste opp innhold som inneholder virus eller annet innhold som kan skade Tjenesten, forsøke å få uautorisert tilgang til Tjenesten, foreta omvendt utvikling av Tjenesten, benytte Tjenesten til kommersielle formål eller til å utvikle en konkurransedyktig tjeneste, eller kopiere Tjenesten eller Tjenestens innhold, som er opphavsrettslig beskyttet materiale.

Du forstår at bruk av Tjenesten i strid med Avtalen kan føre til utestengelse fra Tjenesten.

9.  ANSVARET TIL POSTHALLEN

Ansvaret til Posthallen etter denne Avtalen er, i den grad det er tillatt etter lov, begrenset til levering av Tjenesten og tjenestene og varene som bestilles i Tjenesten.

Posthallen er på ingen måte ansvarlig for tredjepartsleverandører og deres tjenester, som er tilgjengelig i Tjenesten. Tredjepartsleverandører er selvstendige juridiske enheter og selv ansvarlig for egne tjenester og for å overholde gjeldende lover og regler.

Posthallen er ikke ansvarlig for indirekte tap slik som tap av data. Ethvert krav overfor Posthallen er begrenset til direkte og dokumenterte tap og kan ikke overstige det beløpet du har betalt til oss de siste 12 månedene.

10.  BEHANDLING AV PERSONOPPLYSNINGER

Vi behandler dine personopplysninger for å levere deg Tjenesten. Les mer om vår behandling av personopplysninger på https://www.posthallen.no/privacy-policy-no

11.  LOVVALG OG TVISTELØSNING 

Avtalen reguleres av norsk rett. Ved uløste tvister, skal tvisten løses for norske domstoler. Oslo tingrett er eksklusivt verneting.

Forbrukersaker kan klages inn til Forbrukerrådet. Se Forbrukerrådets sider for mer informasjon: https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss